Monday, May 13, 2013

主領我何往必去 Wherever You Lead Me, Lord, I Will Go!


自左至右,陳長老、郭長老、郭師母、司徒牧師(司徒師母正在英語堂服事、還沒結束)、我、我的丈夫

From left,  Elder Chan,  Elder Guo,  Mrs. Guo,  Rev. Seto, (Mrs. Seto was still serving and not finished with the English congregation),  me,  and my husband

愛筵後離開教會,貼心的丈夫帶我開車兜了一會兒。 啊,我深愛的海灣、我深愛的舊金山

After the heart-warming love feast at SFGCC, my loving husband took me for a ride
Yes, my beloved Bay, and the City behind......

我欲乘風歸去?Thinking of flying?

到了金門神學院、換上預備好的輕便衣鞋........(看見我那雙極酷的鞋嗎?我丈夫也有一雙)

身後的紅瓦建築,是神學院的學生餐廳。 至於我所站立的這個路橋、特有紀念價值,是十九年前、咱們十一歲的兒子和我每天從已婚學生宿舍騎車到圖書館去「上學」的必經之道。

We changed our clothes and shoes at the Golden Gate Seminary (noticed my cool shoes? my husband has one pair as well)

This bridge that I stand on is very meaningful to me.  When I used to home-shcool my 11-year-old son 19 years ago while we lived in the Seminary, my son and I biked every day back and forth through this bridge to the School Library.
 
往事無限.....包括神學院宣教大樓的長廊盡頭、至今掛著我女兒1998年回到此校唸書時、為學校畫的的一幅美麗油畫.....

Quite a few memories here, including the beautiful oil painting that my daughter did for the school while later she and her husband became Seminary students here in 1998.  Now the painting is still nicely hanging on wall in the main building of the Seminary. 

穿過此橋,再上兩段斜坡,就是活動中心、課室大樓、辦公大樓、圖書館、隔海的舊金山、以及一片閃閃發光的藍色海灣......

Crossing over this bridge, climbing some more slopes, there will be Students Center, Classes, Buildings, the Library, the city of San Francisco afar, and the beautiful shimmering blue water in view.....

那顆心、還留在安大略湖畔,一瞬間、又來到舊金山。

啊,那個總讓我聯想到台灣的舊金山!

昨日,母親節,奇妙的神把我放在三藩市恩典基督教會講道。

雖然是第一次在SFGCC講道,但主任牧師司徒國毅牧師和師母是丈夫和我早在十幾二十年前於田納西Nashville, TN 參加美加浸聯會年會時、就認識了(那時候丈夫正在ABQ牧養第一個教會)。

六年前,當丈夫正預備離開牧養了一年的三藩市真光浸信會(SFTLBC)時,欣逢年輕的司徒牧師和師母初上任SFGCC 的主任牧師。

離開真光浸信會之前(那陣子丈夫和我都心情低落),我們去探望司徒牧師師母,得到他們倆溫馨的一整日接待,讓我們像是參加了一個退修會似的、身心靈都得到了修復。

特別是那一天司徒牧師誠懇交心的生命見證,帶給我極大的震撼與反思。

昨日聚會完畢臨走前,司徒牧師向我們分享他對SFGCC 的托負與異象; 我們三人立談良久。

我的神、我的主啊,懇求您的心意向孩子顯明。

是的,憑爾意行,主!


No comments :

Post a Comment