Monday, August 12, 2013

我女兒喜歡打扮我 My Daughter Loves Doing Makeover Magics On Me

女兒的模特兒成品 This is my daughter's master piece
女兒的傑作
This is my daughter's masterpiece
女兒的發表

我的寶貝女兒一向關心這個老媽的形象。

十 三歲那年,她大驚小怪地為我拔出一根好長的白頭髮,並且告誡我說,「老女人」是不應該留長頭髮的。 唸高中的時候,她親自設計並親手為我剪了一個俏皮可愛的短短蘑菇頭。 等到她大學畢業結了婚,小ㄚ頭更變本加厲,每次我去看她的時候,她總要想盡辦法為我改頭換面.....

這一回,不但說服我剪掉了蓄留七年之久的長髮三千丈,還從櫥櫃裏拿出她最愛的耳環、皮靴、肩袋、項鍊等等,把我足足折騰了好幾天。

打扮完畢,還特為她的傑作照了張相......

My sweet daughter has always cared for the way her dearest mom looks.

She picked out my first gray hair when she was 13 and she advised that "an old lady" should not keep her hair so long.  Then when she was in high school, she all by herself designed for me and gave me a very cute, fashionable hair cut.  After she was married, she just had to do some makeover magics to me every time I visited her.

This time, she even talked me into cutting my very very long hair and then she took out for me all of her favorite stuff from her closet, including a pair of Frye boots, some lovely handbags, necklace.....
.
Here goes her major masterpiece.....


No comments :

Post a Comment